Spalarea fara apa » Etapele spalarii auto…

Etapele spalarii fara apa

Ati achizitionat un flacon ELEVEN ONE si doriti sa testati tehnica de spalare fara apa. Unde il puteti folosi ?

Domenii de utilizare
ELEVEN ONE se utilizeaza pentru spalarea, curatarea, lustruirea si protejarea exterioara a autoturismelor, motocicletelor, camioanelor, remorcilor, rulotelor, motorulotelor, ambarcatiunilor s.a. Sfera de utilizare se poate extinde la operatii de spalare-curatare casnica, fatade cladiri, indicatoare rutiere, cabine si containere, curatiri industriale etc.

Tipul suprafetei
ELEVEN ONE este un produs netoxic, neinflamabil, 100% ecologic si biodegradabil, realizat prin cele mai avansate tehnologii. ELEVEN ONE se utilizeaza pentru spalarea, curatarea si protejarea suprafetelor vopsite, lacuite, cromate, din sticla, fibra de sticla, materiale plastic s.a. Mai multe detalii despre ELEVEN ONE

Rugozitatea suprafetei
ELEVEN ONE se utilizeaza in general doar pe suprafete netede sau seminetede. ELEVEN ONE nu este eficient pentru curatarea suprafetelor foarte rugoase, cu asperitati, deoarece murdaria intrata in pori, nu va putea fi extrasa de laveta din microfibra. Pentru suprafete rugoase de genul : cauciuc, plastic, piele, se va folosi PROTECT SHINE. Mai multe detalii despre PROTECT SHINE

Umiditatea suprafetei
ELEVEN ONE permite spalarea si curatarea suprafetelor uscate, umede si semiumede.

In pagina de fata, ne vom rezuma la explicarea modului de utilizare ELEVEN ONE in domeniul auto, respectiv cum se realizeaza spalarea unui autoturism fara apa.

In primul rand, exista cateva limitari de utilizare.

Nu este recomandabila spalarea autoturismelor cu ELEVEN ONE in urmatoarele situatii :
a.Vara pe caldura toridadirect sub razele solare. Se va evita spalarea cu ELEVEN ONE la temperaturi ridicate, atunci cand caroseria masinii este fierbinte, deoarece solutia se va evapora imediat dupa aplicare. In acest caz, nu se va mai putea respecta principiul de spalare umed-pe-umed decat cu un consum suplimentar de solutie. Spalarea pe caldura torida se poate face la umbra, mutand autoturismul intr-o zona acoperita, umbrita, cu cca 30-60 minute inainte de a incepe spalarea.

b.Pe ploaie torentiala, deoarece calitatile solutiei se pierd prin diluare cu apa de ploaie. Formula actuala ELEVEN ONE permite spalarea daca masina este relativ umeda, respectiv imediat dupa ploaie sau dupa ce masina a fost spalata cu un jet de apa inainte.

c. Iarna la temperaturi sub zero grade, intrucat solutia congeleaza. In anotimpul rece, spalarea cu ELEVEN ONE se poate face doar in parcaje sau spatii incalzite. In cadrul francizei ELEVEN ONE, punem la dispozitie o solutie speciala anticongelanta ELEVEN ONE cu aditivi speciali, pentru utilizare pe timp de iarna.

d. Pe suprafete exagerat de murdare de noroi. Exemple: vehicule agricole, autoturisme de teren excesiv de murdare. Spalarea cu ELEVEN ONE nu mai este in acest caz economica. Daca pe suprafata de curatat sunt bucati mari de noroi, se va consuma in acest caz mai multa solutie si vor fi necesare deasemenea mai multe lavete de microfibra pentru stergere, crescand costul si durata spalarii. Se prefera in acest caz, o prespalare a masinii cu un jet scurt de apa sub presiune pentru a elimina noroiul in exces, apoi se va trata suprafata cu ELEVEN ONE.

ETAPELE SPALARII AUTO FARA APA
Iata pe scurt care sunt etapele care trebuiesc urmate pentru a avea in cateva minute un autoturism curat si stralucitor, cu un cost minim:

Suprafata inainte de spalare - POZA 1

1.Pregatirea initiala:

a.Pentru a incepe spalarea autoturismului, sunt necesare : un flacon cu pulverizator ELEVEN ONE si 2 lavete de microfibra: una se va utiliza pentru stergere si cealalta pentru lustruire. Nu utilizati decat lavete din microfibra. Pastrati mereu o laveta curata pentru operatiile de lustruire. Nu inversati cele 2 lavete in timpul spalarii !

Recomandare : In majoritatea cazurilor sunt suficiente cele 2 lavete, dar pentru rezultate excelente, se poate folosi o a treia laveta pentru supralustruire. Acest lucru nu mareste costul spalarii, pentru ca lavetele murdare se spala si se reutilizeaza de zeci de ori. Daca masina este foarte murdara si lavetele devin excesiv de murdare, inlocuiti-le cu altele curate.

b.Agitati flaconul inainte de prima folosire, pentru omogenizarea solutiei. Verificati ca pulverizatorul sa fie in pozitie deschisa si duza sa fie curata.

Recomandare : In cadrul francizei, punem la dispozitie o gama de pulverizatoare profesionale cu duza fina reglabila, care prin pulverizarea foarte fina pe suprafete mari, duc la o reducere a consumului de solutie ELEVEN ONE cu 40-50% per autoturism.

c.Inainte de a incepe spalarea, pulverizati initial putina solutie pe prima laveta, pe care o veti folosi la stergere. Umezirea lavetei se face doar prima data la inceputul spalarii, cf. principiului de spalare umed-pe-umed. Nu este necesar sa umeziti si cea de a doua laveta de lustruire.

Umeziti prima laveta - POZA 2

 Spalarea fara apa se face in 3 pasi : PULVERIZARE - STERGERE - LUSTRUIRE

Acest ciclu de 3 pasi se repeta pe toate suprafetele masinii, pana aceasta devine curata si stralucitoare. Modul de spalare este extrem de simplu, dar il vom explica in continuare cat mai detaliat, pentru a putea fi inteles cat mai bine.

2.Incepeti spalarea propriu zisa. Pulverizati solutie pe suprafata de curatat. Curatati pe rand zone mici de cca 50 x 50 cm, de genul: o aripa, o portiera, un geam, o capota etc. In general, pentru curatarea unei suprafete de 50 x 50 cm, sunt suficiente aprox 4-5 jeturi daca se foloseste un pulverizator standard, sau 1-2 jeturi daca este unul profesional.

Recomandare : Nu pulverizati pe suprafete mai mari, deoarece solutia in exces se va scurge pe jos si va fi irosita inutil. Nu pulverizati deasemenea de la o distanta foarte mica, deoarece excesul de solutie se va scurge si irosi. Distanta optima de pulverizare este de cca 20-30 cm.

Pulverizati pe zone mici - POZA 3

Solutia ELEVEN ONE trebuie aplicata cat mai omogen si uniform pe suprafata de lucru. Daca solutia s-a scurs intre timp pana ajungeti sa o stergeti cu laveta, pulverizati din nou putina solutie inainte de stergere.

Aplicati uniform pe toata suprafata - POZA 4

3.Imediat dupa pulverizare, stergeti suprafata umeda, folosind prima laveta.
Operatiile de stergere si lustruire se va fac usor, fara apasare, prin miscari circulare. Respectati metoda de stergere umed-pe-umed, avand grija sa existe mereu o pelicula fina de solutie intre caroserie si laveta de curatare. Nu stergeti suprafata pe ”uscat” deoarece lubrifiantii din solutie nu vor mai putea proteja suprafata.

Recomandare : Stergerea cu laveta nu necesita o apasare puternica pe suprafata de curatat. Nu fortati prin apasarea exagerata a lavetei. Veti obosi mai repede iar rezultatul este acelasi.

Stergeti suprafata cu prima laveta - POZA 5

4.Imediat dupa stergere, lustruiti suprafata, folosind a doua laveta.
Dupa ce ati sters bine suprafata de murdarie cu prima laveta, schimbati-o cu cea de a doua laveta curata, pentru lustruire.

Schimbati prima laveta cu a doua laveta - POZA 6

Lustruiti zona prin miscari usor circulare, pana obtineti o suprafata curata si stralucitoare. Laveta de lustruire trebuie mentinuta uscata si curata pe toata durata spalarii, pentru ca suprafata sa arate impecabila. Daca se murdareste excesiv, se va inlocui cu alta curata.

Lustruiti suprafata prin miscari usor circulare - POZA 7

Dupa realizarea acestui ciclu simplu in 3 pasi: PULVERIZARE - STERGERE - LUSTRUIRE, in continuare repetati succesiunea operatiilor 2-3-4 prezentate anterior pe toate celalalte suprafete ale masinii, pana cand aceasta devine curata si stralucitoare !

Alte recomandari:
Asa cum s-a mentionat, curatarea se va face pas cu pas, pe suprafete mici de genul: o aripa, o portiera, un geam, o capota etc. Este preferabil sa se inceapa spalarea cu partile superioare care in general sunt mai curate: capota, parbriz, oglinzi si apoi sa se spele portiunile inferioare: aripi, aparatori roti etc, care sunt de obicei mai murdare. Veti avea nevoie astfel de mai putine lavete.

Daca laveta devine excesiv de murdara in timpul curatarii, optati pentru inlocuirea ei. Desi laveta din microfibra absoarbe o cantitate mare de murdarie cu fibrele sale, are totusi anumite limitari.

Utilizati la spalare intotdeauna doua lavete: una pentru stergere si alta pentru lustruire. Nu le inversati. Dupa curatarea masinii, lavetele se pot spala cu apa si putin detergent si apoi se vor lasa la uscat.

Atentie:  Lavetele din microfibra nu se calca ! Lavetele profesionale se pot reutiliza prin spalare repetata de cca 200-250 ori. Nu utilizati lavete din alte materiale !

Solutia de baza ELEVEN ONE se foloseste pentru curatarea tuturor suprafetelor exterioare netede ale masinii. Pentru curatarea si intretinerea rotilor, a ornamentelor, mastilor si grilelor din plastic, se va folosi produsul Protect Shine, care protejeaza si lasa suprafetei un aspect stralucitor, curat, fara ca suprafata sa fie umeda.

Consumul de solutie ELEVEN ONE
Cantitatea de solutie consumata este influentata de unii factori : marimea masinii, gradul de murdarie, temperatura exterioara, vantul, experienta utilizatorului, tipul de pulverizator utilizat s.a .

Experienta utilizatorului : La inceput probabil veti consuma ceva mai multa solutie decat este necesar. Multi au tendinta la inceput de a ”uda” excesiv cu solutia waterless suprafata de curatat. Rezultatul este acelasi. Spalarea fara apa presupune aplicarea unei pelicule fine de solutie, iar excesul de solutie nu are un efect asupra calitatii ci doar veti consuma mai mult produs decat este necesar.

Accesorii speciale : Folosirea unui pulverizator profesional cu duza superfina, reduce consumul de solutie waterless cu 20 pana la 40%.

Cursurile de training din cadrul francizei ELEVEN ONE trateaza in detaliu metodele de micsorare a consumului inutil de produs in timpul spalarii si optimizarea operatiilor waterless.

Consumul de solutie ELEVEN ONE la o spalare exterioara :

  • autoturism clasa mini : 70-90 ml
  • autoturism mediu : 100-130 ml
  • VAN, SUV : 150 -250 ml

.


inainte de spalare :                 dupa de spalare :
             si         
.
.

 

  

etape spalare

 

 

.

.